sábado, 10 de octubre de 2015

El meu PLE

El PLE (Personal Learning Environment) es un recurs d’organització que ajuda a les persones a trobar amb més facilitat aquells programes o pàgines web que fan servir usualment.

A continuació veureu el meu PLE pensat en la meva vida estudiantil, així que trobarem eines i fonts d’informació relacionats amb l’educació.



Aquest PLE, el qual es personal, està dividit en quatre àmbits: Compartir, buscar, crear, modificar.
A compartir és on puc penjar la informació que he trobat, o aquella que he realitzat jo mateixa, per a que la resta de persones ho puguin veure i estiguin al corrent de novetats. Trobem whatsapp, facebook, twitter, youtube, instagram, google+, blogger, Outlook i el campus virtual de la Universitat de Barcelona.
A buscar és allà on trobo informació per poder informar-me i formar-me per poder realitzar treballs posteriorment, o simplement per aprenentatge propi de temes d’interès. Trobem els diaris, pàgines web com educa.com, aladí catàleg, wikipedia, youtube, slideshare, blogger, wordpress, monografies, Google Books, wordreference, el traductor de google i el campus virtual de la Universitat de Barcelona.
A crear és allà on creo el meu propi document, ja sigui escrit, amb esquemes, amb taules o amb powerpoints, per exemple. Aquesta informació serà totalment nova, és a dir, al realitzar-la jo no es trobarà en cap més lloc, partirà dels meus propis coneixements. Trobem tots els programes de Microsoft office, i el prezi.
A modificar és on es pot canviar una informació ja feta, o crear-la un mateix. Aquestes pàgines web serveixen per compartir la informació amb qui nosaltres vulguem per a que aquelles persones treballin amb nosaltres, és a dir conjuntament, i crear informació nova entre tots. Trobem les opcions que ens dona google, per exemple el drive, i també el dropbox.

Realitzar aquest PLE va ser una gran ajuda per poder fer posteriorment una pàgina al Symbaloo. Aquest és un escriptori online, és a dir, una pàgina on afegim les eines que fem servir i que hem introduït al PLE, per trobar-ho tot amb molta més facilitat i amb més rapidesa a l’hora de treballar.

Al link de continuació podeu veure el meu symbaloo:



Si hi ha qualsevol dubte, deixeu-ho als comentaris i respondre encantada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario